Támogatás a pénztárgépek cseréjéhez

Pénztárgépenként 50.000 Ft-ig igényelhetnek támogatást a pénztárgép üzemeltetők az online kapcsolatra képes pénztárgépek beszerzésükhez. Az online pénztárgépek beszerzéséhez kapcsolódó támogatás igénylésének részletszabályait a 16/2013. (VI.3.) NGM rendelet tartalmazza.

A támogatás igénybevételére az a pénztárgép használatára kötelezett, illetve nem kötelezett, de saját döntése alapján saját tulajdonú pénztárgépet üzemeltető adóalany jogosult, aki rendelkezett 2013. március 20-át megelőzően engedélyezett pénztárgéppel, de a jogszabályi környezet változása miatt a régi pénztárgépe helyett online kapcsolatra képes pénztárgépet vásárol. Továbbá az az adóalany is igényelhet támogatást, aki azért nem rendelkezett pénztárgéppel, mert a pénztárgép használata alól az adóhatóságtól felmentést kapott.

Az üzemeltető maximum 5 pénztárgép cseréjéhez, illetve beszerzéséhez igényelhet támogatást. A támogatás igénylése a pénztárgép használata alól felmentett adóalanyok kivételével csak csere esetében lehetséges.

További feltételek:

Az üzemeltető abban az esetben jogosult a támogatásra, ha 2011. adóévi nettó árbevétele legfeljebb 500 MFt, vagy a tevékenységét 2012. január 1-ét követően kezdte meg, és a támogatás benyújtásának időpontjában

•rendelkezik adószámmal, és nem áll adószám felfüggesztés hatálya alatt,

•nem áll végelszámolási-, felszámolási-, csőd vagy kényszertörlési eljárás hatálya alatt

•nincs 180 napon túli 1 millió Ft-ot meghaladó NAV-nál nyilvántarott adótartozása (részletfizetés, vagy fizetési halasztás kivételével),

•nem rendelkezik munkáltatóként, kifizetőként levont adó tekintetében 10 ezer Ft-ot meghaladó adótartozással.

A támogatás igénybevételének menete a következő:

A jogosultnak a NAV honlapjáról letölthető PTGREG jelű nyomtatvány kitöltésével egyedi azonosító számot kell kérelmezni az adóhatóságtól. A kérelem benyújtásának határideje 2013. december 15-e.

Az adóhatóság a kérelemben leírtakat ellenőrzi, majd a kérelem benyújtását követően elektronikus benyújtás esetében a kérelmező tárhelyére 5 napon belül, papír alapon történő benyújtás esetében a kérelem beérkezésétől számított 8 napon belül postai úton megküldi az üzemeltető részére a támogatás igénybevételére jogosító egyedi azonosítót.

Az egyedi azonosító kódot a pénztárgép beszerzésekor át kell adni az eladónak (legkésőbb 2013. december 31-ig).

Az eladó a pénztárgépet a támogatás összegével csökkentett vételáron értékesíti.

Az eladó a támogatást legkésőbb 2014. január 31-ig igényelheti az adóhatóságtól.



Az oldal sütiket használ a jobb felhasználói élmény érdekében. Ha folytatod a böngészést változatlan beállításokkal, azzal elfogadod a sütik további használatát ezen weboldalon. További információért kérjük olvassa el Adatvédelmi Tájékoztatónkat a cookie-k használatáról. ADATVÉDELMI TÁJÉKOZTATÓ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás