Személyi jövedelemadó kedvezmények 2018-ban

A családi kedvezmény 2018-ban – az eltartottak lélekszámától függően – kedvezményezett eltartottanként és jogosultsági hónaponként egy eltartott esetén 66.670 forint, kettő eltartott esetén 116.670 forint, három vagy annál több eltartott esetén 220.000 forint az adóalapból.

A családi kedvezmény a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy eltartott esetén havonta és kedvezményezett eltartottanként 10.000 forinttal, két eltartott esetén eltartottanként 17.500 forinttal, három vagy több eltartott esetén havonta és kedvezményezett eltartottanként 33.000 forinttal magasabb összegű nettó kereset áll a családok rendelkezésére. A kedvezményt adóalap-kedvezményként lehet érvényesíteni.

Az eltartottak (kedvezményezett eltartottak) adóazonosító jelét kötelező feltüntetni mind a munkáltató/kifizető felé tett adóelőleg-nyilatkozaton, mind pedig az Szja bevallás kitöltése során.

2018. január 1-től továbbra is érvényes, hogy a családi kedvezményt a dolgozó a fizetendő természetbeni egészségbiztosítási járulékkal (4%), pénzbeli egészségbiztosítási járulékkal (3%), nyugdíjjárulékkal (10%) szemben is elszámolhatja. A munkaerő-piaci járulékkal (1,5%) szemben kedvezményt nem lehet érvényesíteni.

2018. január 1-től továbbra is van lehetőség az első házasok kedvezményének érvényesítésére. A házaspár akkor jogosult, ha 2014. december 31-ét követően került sor a házasságkötésre és legalább egyiküknek ez az első házassága. Mindez azt jelenti, hogy a házaspár azon tagja is jogosult e kedvezmény érvényesítésére, megosztására, akinek nem ez az első házassága. A jogosultak által együttesen érvényesíthető kedvezmény 2018. január 1-jétől jogosultági hónaponként 33.335 forint. Az első házasok kedvezménye a gyakorlatban azt jelenti, hogy havonta 5 ezer forinttal magasabb összegű nettó kereset áll a házaspárok rendelkezésére. Első jogosultsági hónapnak a házasságkötést követő hónapot kell tekinteni. A házassági életközösség fennállása alatt legfeljebb 24 hónapon keresztül érvényesíthető ezen a jogcímen kedvezmény. Ezt a kedvezményt nem veszíti el a magánszemély akkor sem, ha eközben magzatra vagy gyermekre tekintettel családi kedvezményre válik jogosulttá. A kedvezményt a házastársak a családi kedvezményhez hasonlóan Adóelőleg-nyilatkozattal kérhetik a munkáltatójuktól.

Súlyosan fogyatékos személyek személyi kedvezményét csak orvosi igazolás, határozat  alapján lehet igénybe venni. A Nyilatkozat alapján a súlyos fogyatékos magánszemély rendszeres bevételének adóelőlegét csökkenti a személyi kedvezmény, azaz havonta az adóév első napján érvényes havi minimálbér 5%-ának megfelelő összeg, ami 2018-ban 6900,- Ft/hó.

A részletes szabályok a személyi jövedelemadó kedvezményekkel kapcsolatban az alábbi linken elérhető nyilatkozatokhoz tartozó tájékoztatókban megtalálhatók:

Call Now Button

Bezárás